torstai 3. tammikuuta 2013

366 päivää myöhemmin

366 päivää eli yksi vuosi on nyt Samppanjapäivien ikä (karkausvuosi, katsokaas).

192 postausta olen saanut aikaiseksi, eli siis noin yhden joka toinen päivä. Jos olisin kirjoittanut työhakemuksia samalla draivilla, tuskin olisin enää työtön.

97 pistettä ranskan kielikokeesta on edelleen vuoden merkittävin saavutukseni. Jotenkin olen kai ihmisenä kasvanut, koska saavuttamattomuus häiritsee minua vain miedosti. Suomi-Leidin se olisi ajanut hulluuden partaalle.

37 päivää matkoilla, mutta Sveitsin lisäksi vain kolmessa maassa, jos Suomea ei lasketa. Kun "kaikki" on lähellä ja autolla pääsee moneen paikkaan, muuttuu hiukan laiskaksi lentomatkustajaksi.

8 matkaa olen vuoden aikana taittanut lentokoneella, ja entiselle etäsuhteilijalle se on vähän, varsinkin kun yksi matka oli muutto tänne, ja kolme lentoa suuntautui täältä Suomeen.

34 päivää vietin Suomessa, siis yli kuukauden. Päällimmäinen fiilis on se, että ihmiset puhuvat oudosti eikä kukaan katso päälle.

Selkeitä vastauksia ei ole enää edes niitä kahta, joilla vuosi sitten ylpeilin. Olen solahtanut tänne Alppien ja Juran väliin yllättävänkin mutkattomasti, mutta tulevaisuuden suunta on edelleen avoin.

Muutostakin on kohta vuosi, ja Marian kysymyksen herättelemänä aloin pohtia, mitä kaikkia kipukohtia muuttoon liittyikään, ja miten ne ratkesivat. Niistä luvassa siis pohdintaa piakkoin, viimeistään muuton vuosipäivänä.

Kuplivaa vuotta kaikille lukijoille!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti